Legfrissebbek

  • 2colours: @studygirl: Hát, ez a komment már az örökkévalóságnak íródik alighanem :D A gond mindenesetre az v... (2020.01.21. 22:35) JavaScript óra
  • 2colours: @bacsi97: Nekem más volt a hiba, nem lehetett színt váltani, hanem hibásan fehéret csinált a szín... (2012.08.30. 16:56) Mester Logika hordozható béta 1.8
  • 2colours: @1colours: Ez így normális. És mivel a fájl nem tudja a saját nevét, ezért ez védhetetlen. (2012.06.29. 20:38) Jogunk van hülyére venni a Windows-t
  • 2colours: @bacsi97: Akkor megnyugodtam. Egyébként mielőtt más venné észre: fail van, a gyalog 1-ről indulva ... (2012.06.14. 07:45) Sakk demonstrációs program
  • 2colours: @1colours: A rajzszöges út kis túlzással impró, emlékeim szerint láttam róla képet, de ahogy nézem... (2012.05.31. 16:53) Játéktesztek: Stunts

Bemutatkozás

Üdvözlöm blogunk olvasóit!

Az oldal profilja eredetileg fantáziadús dolgok alkotása volt, mostanra a hangsúly a Minecraft, a játéktesztek és az egyszerűbb programok létrehozása felé tolódott el, ugyanakkor időnként a régi projektek is visszaköszönnek.

Kevésbé szorosan vagy egyáltalán nem kapcsolódó bejegyzéseket az ersterpleght.blogspot.com oldalon olvashattok.

Az egyik admin:

2colours alias Nemokosch

Utóirat: A blog ugyan előkelő helyen foglalkozik a Minecraft-tal, de nem Minecraft-kocka blog, mégha azok is szerkesztik.

A másik admin:

1colours alias gergicse

Utó-utóirat: Szeretettel várunk mindenkit, még akkor is, ha csak kommentálni szeretne.

A harmadik admin:

icsir13

Játéktesztek: Stunts

2012.05.22. 21:20 | 2colours | 2 komment

Címkék: dv autós stunts distinctive broderbund

Sziasztok!

Ez az autós játék az eddigi tesztek alanyaihoz képest rendhagyó, sőt, rendhagyó módon rendhagyó! Ugyanis én ezzel a játékkal abszolút nem tudok játszani. Na jó, apró túlzás, de nem tudom megmondani, mi a nehéz és mi nem, mivel a legkönnyebb ellenfél is méltó ellenfél számomra a játékban, és a köröket is a rekordidő (nem én rekordom!) kétszerese alatt teszem meg, ami sok. Tehát ezt inkább vegyétek ajánlásnak, ne tesztnek (habár talán videó is lesz az alacsony gépigény miatt)!

Haladjunk sorjában, a történelmi résznél.
A játék 1990-ben készült, az alkotó a Distinctive Software (DSI), a kiadó pedig a Broderbund Software. Mindkettő régi ismerős: a Distinctive Software-t ma EA Canadának hívják (tehát egy alcége az EA-nek), ők készítették '95-ben a The Need For Speed-et is. A Broderbund (átvágott o-val) a Prince of Persia nevű klasszikusban is előkerült (az Ubisofttal), ma már csak a jogutódja létezik sima o-val, irodai szoftvereket készítenek.
Tehát a mai alany nem új. De még mennyire nem! Nem ismerek régebbi ilyen jellegű játékot. Ugyanis ez a játék szimulátor. Sajnos ez egyet jelent azzal, hogy a karrier módot és a sokellenfeles "epic race"-eket elfelejthetjük, amit azonban kapunk, az 5-6 éven keresztül egyedülálló volt. Egyébként a DSI-nek szinte csak autós játéka van, de azok messze megelőzik a konkurenciát (már '88-ban formula egyes játékot adtak ki).
A játék "intróval" kezdődik, ami a szoftvercégek reklámja, és fülbemászó dallama örök kedvenccé vált.aj
A menünél rájövünk, hogy a DSI-nél valamit nagyon tudtak... és nem is a megrajzolt, szészórt menüpontokra gondolok. A következő alany, egy 2005-ös játék inkább nevezhető DOS-osnak ennek hiányában. Aki még mindig nem tudná: RAJZOLT, SZABADON MOZGÓ EGÉR VAN. '90-ben nem tudom, hányan jutottak ehhez az eszközhöz, amikor még egyesek kedvence az Atari 2600, másoké a Commodore 64 volt.
Érdekesség, hogy az első valódi 3D játékmotorral rendelkező FPS-ben, a Quake-ben is csak egérérzékelés volt, de szabadon mozgó, rajzolt egér nem, így célkereszt sem (magyarul még '96-ban sem jelentett neked játékban előnyt az egér).
A menüpontok: indítás, ellenfél, autó, pálya, opciók. Az indításra nem térnék ki :). Az ellenfél fül alatt kb. 6 ellenfelet választhatsz, illetve az órát (csak időre megy). Az ellenfelek életkora, rutinja, gyenge pontja, erőssége eltérő, és egy kis leírás is van mindegyikükről. Természetesen nekik is lehet autót választani, és mivel ezt te teszed meg, esélyegyenlőségről nem beszélhetünk. Az autó menüpont azt jelenti, hogy magadnak választasz autót. Akár az ellenfélnél is, az autónál látod a képét, gyorsulását, árát, teljesítményét, motorját és állíthatsz be színt is. Ugyanakkor ezek csak díszek, leszámítva a gyorsulást(nincs pénz a játékban). Ezenkívül játszhatsz automata és manuális váltóval is. Az automatával hiba nincs, manuális csak profiknak ajánlott. Az autómárkák egyébként valódiak (pl. Acura, Porsche, Ferrari, Lamborghini, Lancia), a modellekről viszont még sohasem hallottam (kivéve Acura NSX). 11 autó van, nem is rossz, és mind egyedi.
A pálya az érdekesebb. Különösképp utal arra, hogy a készítők nem fáradtak sokat, de nagyon profik voltak. Én használt gépről jutottam a játékhoz, így nem tudom, hogy eredetileg is két pálya van-e, én ennyiről tudok. De van valami egyedülálló... PÁLYASZERKESZTŐ. Az utolsó dekorációtól a hétféle talajon át az útelágazás közt húzódó pálmafán keresztül a 3D átfordulásos "hullámvasútig". Minden van! Egy a fontos: a pálya bezárt, tehát oda érkezel, ahonnan rajtolsz, különben pályakezdésnél átdob a pályaszerkesztőbe. A játék persze QWERTY billentyűzetet kezel, erre névadásnál nem árt ügyelni.
A beállítás felülete a pályáénak egyik résszeihez hasonlóan szinte karakteres, itt van a kilépés, a grafika, írányítás, stb.
A játékmenet: mint említettem, szimulátoros. Én általában "óra ellen" megyek, úgyhogy ebből a megközelítésből írok. Ahogyan a focinál, úgy szerintem itt sem kell leírni, hogyan kell a nyíl gombokkal "mozogni". Ami a bugokat illeti: eddig azt vettem észre, hogy hegyről le-/hegyre felvezető útnál az oldalfalon át lehet menni. Amúgy a már említett 3D átfordulásnál akadtak gondjaim: talán önhibámon belül, de érdekesen zuhantam egyenes mozgás mellett fejjel lefelé a föld felé. A halált itt a szélvédő berepedése szimbolizálja. További akadályok: fal, dőltkanyar, cső, rajzszöges út, víz, ugrató, kanyaros felüljáró... szóval van egy pár. A kameranézetről nem szóltam: nagyjából a sofőr szemszögéből látunk, van műszerfal is, méghozzá szép, az autóknak természetesen egyéni. A játék a forradalmi újítások terén még mindig nem állt le: a versenyedet el tudod menteni, visszanézni, ehhez több kameraállás áll rendelkezésedre.

Képek (nagyíthatókra katt!):

Most pedig a külön egységet alkotó, de hosszú értékelés.

Grafika: 9 pont. A játék kilencvenes, ahogyan az Abandonián írták: zseninek kellett ahhoz lenni, ha valaki 3D motort akart készíteni, ami simán fut ...Mhz-es processzorral. Fokoztam a feszültséget... vajon mennyi állhat a kipontozás helyén? XXV. =25. Hihetetlen, nem igaz? Tíz pontot nem mertem adni, mert a grafika az Alone in the dark-éra hasonlít, ami annyit tesz, hogy a kihívást "origamizással" oldották meg (hajtogatott kinézetű objektumok). A grafika így nem olyan kockás, mint a Minecraft-nál, de a kevés szín (szintén) visszaadja azt a bő húsz évet.
Hangok és zene: ezek azok, amikből nincs sok. Az Extreme Pinball '95-ben lazán 10-es lett volna, ez mondjuk a technikailag fejletlen megoldások miatt 9 pont. A bevezető zenéjét ugyanakkor imádom!
Ötlet és megvalósítása: ami azt illeti, egyest kéne adnom a DSI profiljára tekintettel, sokat így se javíthatok. Ezt mondjuk figyelmen kívül hagyom, és vegyük úgy, hogy a játék nem igazán autós, csak szimulátoros. Ezt nézve legyen egy kiegyensúlyozott 8 pont (inkább az ötletszegénység miatt).
Játékmenet: ez az, amire kíméletlenül be kéne rónom mondjuk 7-et (vagy még kevesebbet), de nincs szivem, mert a másfajta autós játékok a mozgás szempontjából katasztrofálisak (gondoljunk csak jó játékokra: Wacky weels, Lotus III., MegaRace). Mit lehet tenni egy autós játéknál? Vezetni? Talált! Akkor 8 pont, se több, se kevesebb.

Tehát a játék jó, nem rendkívüli, de ha a korát és a techológiákat figyeljük, van, amiben történelmi. Ja, és ingyenes, letölthető az abandonia.com oldalról. A játék mégis eredetiségvédelmet mutat, az indításhoz a kézikönyvbe kell bújni, mert rendszeresen kérdez belőle, ez azonban inkább bosszantó, mint problémás, mert a lemonamiga.com-on rajta van az egész, csak rá kell keresni a kért szövegrészre. Szerintem utólag - hozzátoldottak egy "törtverziót" is, ha a STUNT.EXE-vel indítasz, mindegy, milyen kódot írsz be.

Még néhány Abandoniás érdekesség: a feljebb szereplő 3D motor szöget ütött a fejembe... lehet-e ez a játék valóban 3D-s? Nem tudom, talán nem. Tudsz ugrani? :) Ez persze gyenge, mégis úgy látom, hogy csak a szemből jövő ütést kell az autónak érzékelni. De nem megyünk át a tárgyakon, és lemerülünk a vízben. Tehát ezt nem oldom meg. A másik: a program mérete. Nem csekély: 1088 kB. Igen, kilo(kibi?-)bájt, de a Commander Keen '90-ben kb. 100 volt. Ugyanakkor a mai alkalmazásokhoz ez brutál kevés. És az egérhasználat... nem semmi. Amúgy az Abandonián is a pályaszerkesztőt emelik ki, a szerkesztő 5*-ot, a játékosok 3,8*-ot adtak rá az említett oldalon.

Én is hasonlóképp tudnám értékelni ezt a játékot, és ha sikerül, rövid videót is összehozok belőle.

 

Köszönöm a figyelmet!

 2colours

A bejegyzés trackback címe:

https://ersterpleght.blog.hu/api/trackback/id/tr574532618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1colours 2012.05.30. 18:52:45

Lenne két kérdésem. Az a "rajzszöges út" elírás akar lenni, vagy csak nekem nem akar ilyen lenni? És mit értesz hétféle talaj alatt?

2colours 2012.05.31. 16:53:15

@1colours: A rajzszöges út kis túlzással impró, emlékeim szerint láttam róla képet, de ahogy nézem, ez csak ábránd volt. A hétféle talaj pedig csak háromféle, de mivel sokalltam, többnek tűnt elsőre.
süti beállítások módosítása