Sziasztok!
Nos, a játéktesztek rovatot mondhatjuk, hogy én indítottam, legalábbis én teszteltem először játékot, de eddig mégis én írtam a legkevesebbet, és a legrégebben, ha a frissítéseket nem számoljuk. Ennek elsősorban az az oka, hogy én nem sok játékkal játszom, nem szeretem a lövöldözős, gyilkolászós, és a többi ember körében igen népszerű játékokat. Ezek alól kivételt képez a Harry Potter sorozat, amit (kivéve az utolsót) végigjátszottam. Gyanítom, ez annak köszönhető, hogy nagy Harry Potter rajongó vagyok, és bizony olyan bugokat és nem bugokat, hanem egyszerűen hibákat is eltűrtem a játéktól, amit szerintem nem sokan fogadnának jó szívvel.
Hát a játék sem a first person-nak, sem a shooter-nek nem tesz eleget maradéktalanul, de mégis leginkább az FPS játékok közé sorolható. A kameraállás Harry, (a harmadikban esetleg Ron és Hermione) feje mögül, és fölül enyhén lefele néző kamera szemszögének felel meg, változtatására nincs lehetőség. A lövöldözést pedig értelemszerűen varázslatoknak felel meg. Ezt eléggé hülyén oldották meg, márha azt nézzük, hogy nem mindenre lehet varázsolni, és nem mindent. Ugyebár, ha elképzeljük magunkat varázslónak, akkor arra varázsolunk, amire akarunk, azt, amit akarunk, és röptetjük az asztalt, felgyújtjuk a csigát, et cetera. Na, itt ilyen nincs, például lebegtetni csak és kizárólag szépen faragott kockákat lehet. Varázsolni az első részben "flippendót", azaz tárgyakat ellökő, és "szörnyek" ellen használatos, "alohomórát", azaz ajtókat és ládákat kinyitó, "wigardium leviosát", azaz lebegtető, "incendiót", azaz növények ellen bevetendő, és "lumost", azaz világító, és rejtett, fényből álló platformok létrehozására alkalmas varázslatot tudunk lőni. A másodikban marad a "flippendó, a "lumos" és az "alohomóra", de hozzájön a "rictusempra", azaz a "szörnyek" ellen bevetendő, (a "flippendó erre már nem jó) a "szkrúl", aminek az írásmódjáról még annyi fogalmam sincs, mint a többiéről és amit zöld, mérgező trutymó eltávolítására, és hóborc, a kopogószellem ellen lehet használni, a "diffindó", ami egy tárgyak szétzúzására, és növények ellen használatos varázsige, és végül a "spongyfy", azaz olyan ugrós, repkedős, ruganyos, lila bigyók létrehozására jó varázsige, amelyekre ha ráugrasz, repülsz fölfele körülbelül 15 métert. A harmadik részben marad az "alohomóra", a "lumos", a "rictusempra" más jellel, a "spongyfy" és a "flippendó", csak a "depulsó" névre hallgat, és változik a jele. Új varázslat a karok és saját magad közt "kötelet" kifeszítő, és vagy saját magadat, vagy a kötelet elhúzó "carpe retractum", a nyúlszobrot nyúllá változtató "lapifork", a sárkányszobrot sárkánnyá változtató "drakonifork", a fagyasztóbűbáj, azaz a "glacious" és az elmaradhatatlan "expecto patronum". Az irányítás teljesen személyre szabható, így az is, hogy mivel varázsoljunk, de szerintem célszerű a nyilakkal mozogni, az egérrel kanyarodni, a jobb egérrel ugrani és a bal egérrel varázsolni. Akkor hát varázsoljunk! Ha lenyomjuk a bal egérgombot (vagy amit beállítottunk) megjelenik egy színes pötty, amit célzásra lehet használni. Kétszer már megemlítettem a varázslat "jelét". Ez a jel minden varázslatnak megvan, természetesen mindegyiknek más, és majdnem minden olyan elemen megtalálható, amire tudunk varázsolni, de mindig megjelenik, ha az aktuális varázslatot el tudjuk lőni. Ellőni az egér (vagy amit beállítottunk) felengedésével tudjuk. A harmadik részben bejön az a csavar, hogy a "carpe retractum"-ot csak Ron, a "fork"-okat csak Hermione, az "expecto patronum"-ot és a "glacious"-t pedig csak Harry tudja, és azt, hogy kivel vagy, nem te mondod meg, de a játék rendszerint mindent elrendez.
A játékmenet, mint már említettem, mind a háromban hasonló. Az elején varázslatokat tanulsz, a későbbiekben ezeket különböző, a könyv történetével összeegyeztethető kihívásokon kell használnod, pl.: Tiltott folyosó, Százfűléfőzet összetevőinek megkeresése, csikócsőr kiszabadítása. A varázslatokat csak akkor használhatod, ha már megtanultad, de ez értelemszerű. A megtanulás úgy történik, hogy miután elmész az órára, el kell menned egy próbára, ahol az éppen aktuális varázslatot feltűnően nagy számban kell használni. A próbákon az első két részben csillagokat, a harmadik részben pajzsokat kell gyűjteni, amelyek az első két részben házpontokat érnek, a harmadikban pedig, ha összegyűjtöd az összeset, eltölthetsz egy meghatározott időt a drazsé bónusz szobában. Ilyen szoba a második részben is van, de oda csak akkor jutsz be, ha első próbálkozásra, bizonyos idő alatt, és az összes csillagot megszerezve teljesíted a próbát (a griffendélnek van a legtöbb házpontja). Ahhoz, hogy megmagyarázzam mi az a drazsé bónusz szoba, még egy játékelemről beszélnem kell, ez pedig a gyűjtőkártya. Aki olvasta a könyvet, vagy legalább a filmet látta, pontosan tudja, miről van szó. Ezek az első és a harmadik részben pontosan arra jók, mint a filmben, azaz dísznek. Összeszeded, meg tudod nézni, jó érzés, ha összegyűjtöd mindet, (ami nekem az első részben nem sikerült, pedig csak 27 darab van) de nem jó semmire. A második részben értelmet is nyernek. 3 féle van belőlük, 50 darab bronz, 40 darab ezüst és 11 arany. Ha összeszedsz 10 bronzot, akkor megnő a maximális életed. Eredetileg egy villám jelzi az életed, ami hol tele van, hol üres, (egyébként csokibékával lehet feltölteni). 10 darab után még egy villám büszke tulajdonosa leszel, 20 után 3 és így tovább. Az ezüstök érdekes módon nem ennyire hasznosak, 10 darab után kapsz egy kulcsot, amiből ha összejön 4 (azaz megvan mind a 40 kártya) bemehetsz egy terembe, ahol egy kis miniküldetésen összeszedheted a 11 aranykártyát, ami pedig csak dísznek van. Hát oké, hogy kártya, de én éppen drazsé bónusz szobáról beszéltem. A játék alatt mindenütt nagy létszámban vannak elszórva Bagoly Berti féle minden ízű drazsék, amiket össze lehet szedni, és nézegetni a menüben. Ezen kívül egyes gyerekektől, akik gyanúsan egy helyben állnak és drazsét dobálnak vagy integetnek kártyákat lehet venni (az első részben nem, ott ötször felbukkan Fred George, akik 25 drazsét kérnek tőled egy kártyáért). A harmadikban egész kiterjedt kereskedelmi rendszer van, drazsén kívül van sütőtök és kondéros keksz is, továbbá Fred és George nyit egy boltot, ahol kártyán kívül csokibékát és portréjelszavakat lehet vásárolni, ami szükséges a játék végigviteléhez. Végül egy pár szót a "szörnyekről". Azért tettem ezt a szót mindig idézőjelbe, mert a szörnyekre nem sok ember használná ezt a szót. Az elsőben fenekéből tüzet lövő teknős, (ami szerintem kifejezetten aranyos) narancs csiga, tündérmanó és gnóm van, ami ugyan nem sebez, de ha neked megy, ellop tőled három cukrot, amit aztán előszeretettel meg is esz. A másodikban mind megmarad csak más grafikával, (pl.: a teknősnek 6 lába lesz, és közel sem marad olyan aranyos) de hozzájön még az imp, ami kis pici bigyó, lent rohangál, és nagyon idegesítő. A harmadikból kikerül a csiga és a gnóm, az imp teljesen más viselkedési formát kap, a tündérmanónak megváltozik a grafikája, és új szörnynek jön a dementor, a csontváz ami dobál, és a tűzgyík, amit le kell fagyasztani, aztán széttörni. Hát igen, végre elérkeztünk a játék végére. A játék végén (kivéve az elsőt) kapsz egy végtelen napot, amin mindent teljesíthetsz, ha akarsz, illetve van amit akkor is, ha nem, ezután odasétálsz a kijárathoz, Dumbledor és McGalagony elköszön, és lejátszódik a stáblista. Hát, így utólag végignézve eléggé hosszúra nyúlt, és ebben is sok a felsorolás, de, ha csinálsz valamit, csináld alaposan, nem?
Összességében nem rossz, és nem olcsó játékok, (de aki figyelmesen jár az interneten minden komolyabb erőfeszítés nélkül megszerzi ingyen is) mindenkinek ajánlom kipróbálásra.
1colours