Legfrissebbek

  • 2colours: @studygirl: Hát, ez a komment már az örökkévalóságnak íródik alighanem :D A gond mindenesetre az v... (2020.01.21. 22:35) JavaScript óra
  • 2colours: @bacsi97: Nekem más volt a hiba, nem lehetett színt váltani, hanem hibásan fehéret csinált a szín... (2012.08.30. 16:56) Mester Logika hordozható béta 1.8
  • 2colours: @1colours: Ez így normális. És mivel a fájl nem tudja a saját nevét, ezért ez védhetetlen. (2012.06.29. 20:38) Jogunk van hülyére venni a Windows-t
  • 2colours: @bacsi97: Akkor megnyugodtam. Egyébként mielőtt más venné észre: fail van, a gyalog 1-ről indulva ... (2012.06.14. 07:45) Sakk demonstrációs program
  • 2colours: @1colours: A rajzszöges út kis túlzással impró, emlékeim szerint láttam róla képet, de ahogy nézem... (2012.05.31. 16:53) Játéktesztek: Stunts

Bemutatkozás

Üdvözlöm blogunk olvasóit!

Az oldal profilja eredetileg fantáziadús dolgok alkotása volt, mostanra a hangsúly a Minecraft, a játéktesztek és az egyszerűbb programok létrehozása felé tolódott el, ugyanakkor időnként a régi projektek is visszaköszönnek.

Kevésbé szorosan vagy egyáltalán nem kapcsolódó bejegyzéseket az ersterpleght.blogspot.com oldalon olvashattok.

Az egyik admin:

2colours alias Nemokosch

Utóirat: A blog ugyan előkelő helyen foglalkozik a Minecraft-tal, de nem Minecraft-kocka blog, mégha azok is szerkesztik.

A másik admin:

1colours alias gergicse

Utó-utóirat: Szeretettel várunk mindenkit, még akkor is, ha csak kommentálni szeretne.

A harmadik admin:

icsir13

Játéktesztek: Harry Potter 4.

2012.05.30. 18:22 | 1colours | Szólj hozzá!

Címkék: dv harry potter ea varázslat roxfort

Sziasztok!

Folytatódik a Harry Potter sorozat tesztelése. Aki tudja azt, hogy mi az a DOS, az biztos rájött, hogy a címet ironikusan kell érteni, lévén köze nincsen a DOS-nak Harry Potterhez. Azért adtam ezt a címet, mert 2005-ös játék ugyan, de grafikát leszámítva igen hasonlít a DOS-os játékokra. Egeret nem ismeri, még a menüben sem, a játék "2,5-dimenziós" (nem lehet ugrani, vagy akár leesni sem) irányítást tekintve nyilak, valamint az yxc-gombok, úgyhogy simán elmenne felülnézetes DOS-os lövöldözős játéknak is. A játékot az EA games és a Warner Brothers Interactive Entertainment adta ki, ahogy a többit is. Ez a rész egyikhez sem hasonlít semmiben. Nem lineáris az esemény, nincsenek elszórva más emberek, nincs elkészítve a roxfort, pályák vannak, amiket tetszőlegesen betölthetsz, és nincs fps-jellege. Ennek sem kifejezetten nagy a gépigénye, ez is futott az előző cikkemben leírt gépemen.

  Nos nézzük a játékmenetet! Az elején bemelegítő pálya a kviddics világkupa. Itt megismerkedsz az első ellenféllel, a "kutyagyíkkal". (igen, a kreatív elnevezés tőlem származik) Ez kicsi, gyors, gyenge, és harap. Gyakorolhatod a mozgást és a varázslást is. Varázsolni az yxc gombokkal lehet. Az y az eredeti nyelven "accio", magyarul pedig "invito"-ra lefordított varázsige. (A játékban nincs magyar nyelv, az eddigiekben sem volt, de arra legalább sikerült találni annak idején magyarítást (mostmár erre is lehet, hogy van, de nem kell)) Ezt azért ismeri az, aki ismeri a Harry Pottert. Arra jó, hogy a közeledben lévő Bagoly Berti-féle minden ízű drazsékat, tököket, kondéros-kekszet és "kispajzsokat" magadhoz vonzd. Ez kifejezetten hasznos, mert itt a drazsék menekülnek előled, a további bigyók pedig gyakran vannak magasabban, mint ahol át tudnál rajtuk menni, és Harry meg a barátai lusták fölemelni a kezüket, inkább elmondanak egy "invito"-t. Ezt a varázslatot ítéletnapig tarthatod, és addig egy bizonyos körzetben minden hozzád fog vonzódni, csakhát addig ugye nem varázsolhatsz mást. Erről a varázslatról a játék hajlamos azt állítani, hogy a z-t kell megnyomni hozzá, és eltartott egy darabig, mire rájöttem, hogy azért erre kér, mert QWERTY billentyűzetre van kitalálva. Az x gomb a rontások gombja. Ez tulajdonképpen a lövedék. Sokféle van, nem fogok rájuk kitérni, Attól függ a varázslat fajtája, hogy milyen ellenségre lövöd, és az milyen helyzetben van (el van-e kábulva, föl van-e emelve, és a többi). A c gomb négyféle varázslatra jó. Ezek olyan varázslatok, amelyeket nem csak lőni kell, hanem utána tartani, és a megvarázsolt tárggyal csinál valami olyat, ami eltart valameddig. Az első kettővel már az első pályán találkozol. Az egyik a "wingardium-leviosa", a másik pedig a "carpe retractum". Az előbbi felemeli a tárgyakat, elsősorban robbanó kondérokat, köveket, és ellenségeket. A kő és a kondér arra jó, hogy, ha eltalálja az ellenségeket, azok meghalnak, illetve a kondér kibont bizonyos falakat. Az ellenségeket azért érdemes felemelni, mert értékes pontokat lehet szerezni, ha sokat és jót csinálsz egy varázslatból, és ahhoz, hogy befejezzük a játékot (hogy szigorúan, mindent teljesítve befejezzük a játékot) minden varázslatból eleget kell elsütni, mert csak akkor kapunk elegendő pontot az összes kártya megvásárlásához, és mint említettem, vannak olyan átkok, amik csak akkor működnek, ha az áldozat a levegőben van. A kártyákról később még lesz szó. A pontokat nem kell szigorúan értelmezni, azért használom ezt a szót, mert így szerintem érthetőbb, de ettől függetlenül nincsenek konkrét pontok és pontozás. A második varázslat arra jó, hogy köteleket létesítsen köztünk, és egy adott tárgyközt, és így el tudjuk húzni a nyilakkal. Van ahol tényleg nem lehetne e nélkül elképzelni a dolgot, de, hogy miért lusták Harryék kézzel odébb lökni a fatörzset, vagy egyszerűen átmászni rajta, azt nem értem. Ezt a varázslatot lehet bizonyos ellenfeleken is használni. Ez a pálya bemelegítésnek nem rossz, ezt többször nem lehet megismételni.
  A második pálya szintén bemelegítés egy roxforti tanórát modellezünk, kint vagyunk, és megismerkedünk egy újabb "c-s" varázslattal, és egy újabb ellenféllel. A "c-s" varázslat az "aqua erupto" amivel vízsugarakat lehet lőni. Ez a vízsugár mindig igyekszik gyenge kis izé lenni, a nyílgombokkal z éppen aktuális karakterünk kezét középen kell tartani, és sokkal erősebb vízsugarat kapunk. Ez tűzoltásra jó. Vannak néhány helyen égő "szőnyegek", aminek ha nekiegyünk sebez, és át se lehet rajtuk menni, míg égnek. Az új ellenfél kapcsolatban van a most ismertetett varázslattal. Ez a "tűzszalamandra" ezzel már találkoztunk a 3. részben, tüzet lő, de el lehet oltani, és akkor egy ideig nem. Ezt is ugyanúgy lehet legyőzni, mint a többit, x-szel. Egy kis extra, hogy ezek mellé gyakran jár egy kerek tűzszőnyeg, amiből folyamatosan jönnek kifele ezek a gyíkok, (de szerencsére csak egy bizonyos létszámig) amíg el nem oltod. Ez a pálya is bemelegítés, rövid, és megismételhetetlen.
  Az ez utáni pályán újabb ellenséggel találkozol, a köpőcsöves manókkal. (Ez annyira nem spéci név, hogy idézőjelbe tegyem.) Ezek lőnek, és olyan 8 évesen eddig tartott nekem a játék, mert sehogy sem tudtam őket legyőzni. Mostmár simán. Ezen a pályán megtanulod, mi a célja a játéknak. Nagy, ragyogó pajzsok keresése, és csak ezekből megadott darabszám gyűjtése, hogy mehess a Trimágus-tusára. Egy pályán több ilyen is el van dugva, első alkalommal csak egy bizonyosat lehet elérni az adott pályán, aztán a többi próbálkozásnál mindet. Ha egyet összeszedsz, vége a pályának, az elejétől lehet újrakezdeni.
  Ezután megnyílik még egy pálya, az erdő. Itt egy új ellenséget kapsz, a regényből ismert, "durrfarkú-szurcsókot". Ez néz ki a legerősebb ellenfélnek, nagy, páncélja van, a fenekéből "tüzet" (kinézetre köze nincs a tűzhöz, de elméletileg az) lő, a felemeléséhez két ember kell, de attól még szerintem nagyon könnyű legyőzni.
  És végre eljön az első próba. Mind a három trimágus-próba igen könnyű. Ez az első tulajdonképpen egy repülőgép-szimulátorra hasonlít, megyünk a seprűvel, és ezt irányítva kell átmenni Bagoly-drazsékból álló karikákon úgy, hogy ne nagyon menj neki a tereptárgyaknak. Egy füst alatt leírom a második próbát is, ami szintén nem nagy ügy, nem seprűvel, hanem úszva kell menni, de teljesen ugyan úgy. Az egyetlen különbség az, hogy itt már kis, idegesítő vízi szörnyek is jönnek, amiket le lehet "lőni".
  Ha jól emlékszem, még két "sima" pálya jön ez után, a növényház és a prefektusi-fürdő, ezekről nem fogok olyan hosszan beszélni, még egy ellenséget kapunk, valami nagy legyet, ami meg tud csípni, és bizony ezektől haltam meg legtöbbször. Ennek két verziója van. Amikor először találkozunk velük, akkor azon a pályán csak rózsaszín fog jönni. Ez sebez ugyan, de ennyi az egész. Ez után már csak és kizárólag (igen, a már említett pályát megismételve is) narancssárga fog jönni, ami amellett, hogy sebez, egy időre el is kábít, úgyhogy elég veszélyes. Amit meg kell említenem, az az utolsó c-s varázslat. Ez növényeket növeszt, amiknek nagy bazi levelei lesznek, és ezen tudunk járni. (Mert a nagy bazi fél méter vastag törzsön amire a leveleket növesztettük természetesen nem lehet mászni.) (Jó, azért legtöbbször ez vízen való járáshoz van kitalálva, de akkor is.
  Végül elég pajzsot összeszedtünk, mehetünk az utolsó próbára. Ezt iszonyatosan elrontották. Először egy drazsékkal kirakott labirintusban kell mászkálnunk, minden útmutatás nélkül, aminek az aljából indák csapkodnak, néha olyan sebességgel, hogy nem lehet rajtuk átmenni életvesztés nélkül. (A kijárat természetesen arra van.) Ha valami csoda folytán eljutsz a jelzetlen kijáratig, jön a következő rész. Ez szintén egyszerű. (Az előző rész sem volt nehéz, csak unalmas.) Itt két "durrfarkú-szurcsókot" kell legyőzni, egy szál magadban, míg a most megtalált Cendric belegabalyodott a falba. És végül RUN FO... HARRY, RUN! Így ér véget, a labirintus, hogy előre kell rohannod, úgy, hogy az utadba kerülő dzsindzsást kikerüld, és ne lassulj le, mert különben megesz a gonosz bokor. És itt a vége a labirintusnak. Mint minden próba végén, elbírálnak, és kapsz egy, kettő, vagy három pajzsot, időeredményed függvényében. (Igen, a többinél is kaptál.) A próbákat is meg lehet ismételni, úgyhogy lényegtelen, mennyi pajzsot kapsz.
  És akkor, következzék a világ egyik legnevetségesebb utolsó pályája. Voldemort életre kel, és még néhány csontvázat is ad maga mellé. Ezeket kell legyőzni. Iszonyú könnyű, csak mennek feléd, de te gyorsabb vagy. A második részben Voldemort bácsi kilövi az avada-kedavra című varázslatát, mi automatikusan reagálunk, létrejön az összeforrt nyaláb, közepén egy "csomóval". Ezt korlátozottan, és nehézkesen tudjuk irányítani, és most ezzel kell a csontvázakat széjjelzúzni, de csak a "csomó" veszélyes. És a végén Voldemort beveti apja sírkövét is ellenünk, ami elkezd ugrálni, és néha el is talál. Az a feladat, hogy ebbe olyan 3-szor belevigyük a csomót. Ha ez sikerült, jön egy kisfilm, és vége a játéknak. Lehet, hogy nem hangzik könnyűnek de nagyon az.
  Az egyetlen dolog amiről nem beszéltem, az az életerő-rendszer, és a kártyák. Életerőt a tök, és a kondéros-keksz tölt, illetve van olyan kártya, ami, ha megvan szintén tölt. Veszíteni könnyű életerőt, viszont életekkel el vagyunk látva. A pályákon vannak csokibékák. Kicsik, és nehéz őket észrevenni, de legalább nem menekülnek. (Csak ugrálnak.) Ezek arra jók, hogy, ha valaki meghal, (mert egyszerre ott van a pályán mind a három jómadár, és te választod ki a pálya elején, hogy kit irányítasz) akkor egy csokibéka elfogy, és az illető újraéled. Ha minden béka elfogyott, akkor Game Over, és kezdheted a pályát 3 csokibékával. (Legalábbis úgy emlékszem 3.) A kártyákat akkor tudod megvenni, ha elegendő pontot gyűjtöttél varázslással, és rendelkezel az árának megfelelő értékű drazséval. Ez az egyetlen ok, amiért van értelme a karakterválasztásnak, mert mindig az szedi a legtöbb drazsét, akit te irányítasz. A kártyák itt nem csak díszek, mint az előző részekben, hanem növelik az életerőt, a varázslatok erősségét, és a többi.

És akkor az értékelés:
  GRAFIKA:10 pont. Szerintem nagyon igényes, és szép. Nem találkoztam grafikai hibákkal, semmi nem rontja el, de lehet, hogy én vagyok elfogult. Az kisfilmekben gyakran van a rendes, játékbeli grafika helyett ilyen "szlájdsó", de nekem ez is elnyerte a tetszésem.

  HANGOK ÉS ZENE:7 pont. Ez nem túl sok van a játékban, de ami van, az szerintem nem rossz.
  ÖTLET ÉS MEGVALÓSÍTÁS:7 pont. Ötlet az nincs benne túl sok, film alapján készült, mit vártok. A megvalósítás pocsék lett. Nem lehet ugrani, meg úgy egyáltalán... Nincs Roxfort, meg még lehet sorolni. Nem rossz játék, de nem Harry Potter
  JÁTÉKMENET: 8 pont. Mint említettem nem rossz játék, és ami azt a két pontot elvitte, azok a próbák, és az utolsó pálya, mert iszonyt könnyű és unalmas
 
Na, ha eddig eljutottál ügyes vagy, úgyhogy még el is köszönök tőled!
 
A viszont látásra: 1colours

A bejegyzés trackback címe:

https://ersterpleght.blog.hu/api/trackback/id/tr794532390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása