Ezúttal szakítok az autóstesztekkel, és egy 3d-s logikai játékot a Portal-t mutatom be. A Portal a Half-Life 2-re épülő (a Source motor miatt) 3d-s játék. A grafika nagyon jó, bár nem árt a "Settings>Grapics>Advanced " menüpont alatt a csúszkákkal eljátszani. A játék elfuttatásához nincs szükségünk "erőműre", csak 128 Mb videókártyára.
Az alaptörténet: felébredünk egy hibernációs kamrában (a főszereplőt Chell Johnson-nak hívják). GlaDos(a helyet [Aperture Science] irányító robot) egy női hanggal elkezd végigvezetni tesztkamrákon. Először megtanuljuk a portálok lényegét, majd jönnek az igazi tesztek. Az igazat megvallva gyorsan ki lehet játszani (4 óra), de annyira untató, hogy minimum óránként szünetet kell tartani. A tesztek gondolkodtatóak, de nekem jobban a szívemhez nőtt a játék második része.
A tesztekhez kapunk egy ún. Portál fegyvert, ezzel portálokat lövünk. A tesztek átlagos lényege kockát az érzékelőre rakni az aktivál valamit, ami segít a kijutásban. Természetesen változhat, de ez a sablon
Történet:(nagy vonalakban):A felébredés után megtudjuk, hogy 50 év telt el, majd Wheatley segítségével elindulunk a teszteken. A tesztek nagy részében a lerobbant területeken való végighaladás a cél, így nincs mindig egyértelmű kijárat, nagyon sokszor az a hely ahova el kell jutni az is el van rejtve. Tesztelünk háromféle "lötyi"-t. .A kék Repulsion Gel-lel nagyobbat ugrunk, a piros Propulsion Gel-lel gyorsabban haladunk, míg a fehér Conversion Gelre (holdkő gél) pedig rakhatunk portált. Változás, hogy míg az első részben lézergömböket kell beirányítani, míg itt lézersugarakkal kell ugyanezt tenni. Nagy előnye a Coop játékmód, amit ketten lehet végigjátszani. Itt nem Chellel vagyunk, hanem Atlassal, és P-body-val (ők robotok). Az Egyjátékos 9 fejezetből (kb. 7 óra) (+Epilógus), a Coop 5 fejezetből áll.
A játék 20,99 euró (2. rész), de szerintem még meg is éri. Annak, aki most megpróbálja(a 2.-at ajánlom), azt üzenem, hogy készítse fel a szürkeállományát, mert akkor hatalmas élményben lesz része!
Osztályzás: (köszönet 2coloursnak az ötletért)(1-10)
Portal
Grafika:8-9 Source motorhoz képest… De legalább a portálokon át lehet látni, ez ellensúlyoz
Hangok, zene:1 Na jó nem inkább 5, de egy gyenge 5 mivel végig GlaDos hangját hallgatjuk, emellett nincs magyar szinkron…öh azaz most találtam egy videót róla. 1. törvény:NE TÖLTS LE MAGYAR SZINKRONT A PORTALHOZ! 5 öt perc után inkább a halál!-t választottam volna, ha nem lehetett volna leállítani. Vállalkozó szelleműeknek: https://www.youtube.com/watch?v=9PjHQVs8weA&feature=related
Ötlet és kivitelezése:9 Nagyon jó gratulálok a Valve-nak! Eredeti, ötletes, bár a tesztek egy idő után idegesítővé válnak, ráununk, de tetszik!
Játékélmény:8 Mint már előbb írtam unalmassá válik a tesztek egyhangúsága miatt, majd a walkthrough nélkül értelmezhetetlen utolsó pálya, de eleinte tényleg tetszik.
Portal2
Grafika:10 Egyenesen javult az elsőhöz képest. A kocka érzékelőre rakása után világítani kezd, Wheatley nagyon jól meg van animálva, egyszóval nem lehet belekötni.(Ha max felbontáson játszod)
Hangok, zene:10 Megint javulás. Az előző játékban csak GladDos-t halljuk, most beszél Wheatley, és Cave Johnson az Aperture Science Laboratories megalapítója. Ó, ja és majdnem elfelejtettem, humoristákat megszégyenítő szövegeket hallgatunk tőlük. Magyar szinkron nincs, de feliratozást le lehet tölteni, és a szövegük olyan jó, hogy ezért nem vonok le pontot.
Ötlet és kivitelezése:10 A Portal 2 olyan játék, hogy az első résznek is megfelel. A régi gömbök helyett lézersugarakat kell irányítani, a gélek, a szállítósugarak… eredeti!
Játékélmény:9 Nem tetszett, amikor csak tovább kell jutni és nem tesztkamrákban vagyunk, meg az utolsó pálya.